New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Bbam - WaarBenJij.nu New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Bbam - WaarBenJij.nu

New York

06 September 2015 | Verenigde Staten, New York

Lieve Allemaal

Ons eerste reisverslag vanuit New York!! Gister hebben we een hele goede vlucht gehad met heel veel eten. We kwamen rond 12.00 uur aan in Newark en zijn zonder problemen door de douane gekomen. Taxi genomen richting hotel, dat op zich is toch al een hele belevenis in NY. We hebben een prima hotel op East 39th street, goede locatie. We zijn gestart met een wandeling langs Grand Central station, Broadway, Times Square richting Central Park. Wel even wennen aan deze super dynamische stad maar erg bijzonder om te zijn! Het zet je wel aan het denken over hoe de New Yorkers zelf leven. :) Gisteravond nog even snel ergens wat gegeten en daarna al om 18.00 uur naar bed gegaan. We waren echt doodop na de lange reis en tijdsverschil. Vanmorgen na een heerlijk lange nacht rond 07.00 uur opgestaan en naar Scotty's Diner gegaan, een heerlijk typisch Amerikaanse diner met pancakes, ei en veel koffie. Leuk om mee te maken en weer een mogelijkheid om te kijken hoe de New Yorkers zelf leven. Daarna richting Macy's gelopen, was echter dicht, dus doorgelopen naar de HighLine, een oude spoorlijn waarop een 'park' is gerealiseerd. Heerlijk om te lopen en leuk om ook wat natuur te zien en horen. Doorgelopen naar de Subway richting Yankee Stadium voor een baseball wedstrijd. Wat een ervaring! Heel veel fans, eten, groots, commercieel, echt een show. En Manouk, de Nathan's hotdog was idd heerlijk! En de Yankees hebben gewonnen. We hebben het ook heel erg getroffen met het weer, alleen maar zon en rond de 30 graden. In New York loop je dan nog regelmatig in de schaduw met alle hoge gebouwen. ;)

Nu weer in het hotel, gaan zo op zoek naar een soort van supermarkt. Die zie je hier niet veel maar New York is duur en we zijn erg benieuwd wat ze er te bieden hebben. Morgen willen we richting het zuiden van Manhattan, voor de Brooklyn Bridge, Statue of Liberty, Chinatown etc. Genoeg te doen maar we kunnen toch in een paar dagen een goede eerste indruk krijgen van New York. We vinden het een super ervaring maar hebben ook erg veel zin in de camper! Dinsdag vliegen we door naar Las Vegas, waar we woensdag de RoadBear RV ophalen en onze 'echte' reis zal starten.

Veel liefs,

BBAM

• 06 September 2015 - 23:57

Trees:

Wat klinkt dit allemaal goed!!! En wat fijn dat het mooi weer is. New York een echte belevenis. Liefs en

• 08 September 2015 - 13:23

Gerthe:

Wat fijn te lezen dat jullie het zo leuk hebben! Leuke foto's ook, wat een enorm ontbijt Bouke!
    Geniet van de Brooklyn Bridge, wat mij betreft de mooiste plek in New York!!!

• 08 September 2015 - 20:14

Jeroen:

Ik zie iemand op de foto die geen probleem met de grote van het ontbijt heeft... Michiel digging in :)

• 09 September 2015 - 07:57

Manouk:

Haha Nathans the way to go tijdens honkbal ;)
    Wat hebben jullie in korte tijd veel gezien in New York :)
    Veel plezier op de rest vd reis!

• 11 September 2015 - 13:47

Anne:

Hoi schatjes!!

Wat leuk om zo op de hoogte te blijven :).
    Me LOVE nyc.

Kan ik toch nog een beetje meegenieten. hihi.