Grand Canyon, Joshua Tree en Los Angeles - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Bbam - WaarBenJij.nu Grand Canyon, Joshua Tree en Los Angeles - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Bbam - WaarBenJij.nu

Grand Canyon, Joshua Tree en Los Angeles

Door: BBAM

22 September 2015 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Vandaag (18-09) zijn we aangekomen in Grand Canyon National Park. Wat een verschil weer qua natuur. Hier is het een erg bosrijke omgeving met veel wildlife: elanden, eekhoorns, raven en mountain lions. Gelijk met de camper afgeslagen bij het eerste viewpoint, echt erg indrukwekkend om de Grand Canyon voor het eerst te zien! De Canyon is ongeveer 450 km lang en gemiddeld 16 km breed!!!! Een mooie eerste indruk voordat we ons gesetteld hebben op de camping, Mather Campground. Hier is alles weer netjes geregeld met shuttle bussen, een visitorcenter en een hele mooie camping. Geen hook-up dus even zonder deze extra luxe maar een hele mooie plek. We hebben een enorm stuk bos tot ons beschikking met weer alles er op en er aan; stalen vuurton en picknicktafel. Erg bijzonder om hier te zijn, ook omdat er zelfs elanden op de camping rondlopen. In de middag nog even een stuk gelopen langs de canyon village en in de avond bij het kampvuur gezeten. De volgende dag hebben we de Bright Angel trail (deels) gelopen. Bij deze trail loop je naar de bodem van de Canyon, dit hebben wij echter niet gedaan omdat hier een overnachting voor nodig is. Wij vonden het een leuke wandeling maar de terugweg was best zwaar. Het uitzicht bleef onveranderd (mooi) (alleen flink wat lager) dus we waren blij dat we niet optimistisch verder af zijn gedaald. Nu (20-09) zitten we in de camper in Joshua Tree national Park na een lange reis van 6 uur. We hebben wel een erg mooi stuk gereden, het laatste stuk door de woestijn en een aantal spooksteden. Voorheen waren hier een aantal mijnen, inclusief steden maar deze zijn nu allemaal verlaten. Indrukwekkend om te zien. Jumbo Rock (de camping) is echt super mooi, warm en wederom een erg mooie plek midden tussen de stenen rotsen en Joshua Trees. Morgen vertrekken we richting Los Angeles naar Paulo en Gerda, de oudoom en tante van Bouke. We kijken hier erg naar uit!

22-09 Gister zijn we in Los Angeles geweest bij Paulo en Gerda, wat een warm welkom! Erg leuk om jullie weer te zien. In de middag even bijgekomen en genoten van het mooie huis met uitzicht over zee. In de avond gezellig gegeten bij een Mexicaans restaurant, waarna we door zijn gereden richting Santa Barbara. Nu staan we net voorbij Santa Barbara op een camping met eindelijk een heerlijk warme douche. Vandaag rijden we langs de kust richting Big Sur/Monterey. Het is een bewolkte dag, dus waarschijnlijk gaan we wat kilometers maken en morgen weer genieten van de zon langs de kust.

Veel liefs,

BBAM

• 22 September 2015 - 19:36

Manouk:

Wat leuk om weer jullie verhalen te lezen en wat een prachtige foto's! !geniet nog lekker :)!

• 22 September 2015 - 19:46

Trees:

Wat weer een fantastisch verhaal. Spannend ook! Nog een mooie laatste week en dan toch maar aftellen

• 22 September 2015 - 21:04

Mama En Maaike:

Wat leuk om zo'n enthousiast bericht te lezen! Ook Mountain lions gespot?! Wel gaaf om zulke ervaringen op te doen!

Liefs! Xxxx

• 22 September 2015 - 22:38

Jeanne En Ria:

Hi Bbam,
    Wat een schitterende foto's en leuke reisverslagen. Het ziet er erg zonnig en warm uit, veel plezier nog.
    Groetjes vanuit een regenachtige Achterhoek.

• 24 September 2015 - 07:06

Angelique:

Halloo!! Wat een super leuke verhalen weer en mooie foto's! I Erg leuk om dat zo iedere keer bij te houden ☺ ik wens jullie nog veel plezier! Geniet ervan! Liefs xxx

• 26 September 2015 - 13:23

Daan En Nikki:

Wij zijn jaloers hoor! Leuk om te lezen weer, ook leuk om te zien waar jullie allemaal zijn geweest!

Heel veel plezier nog!

xx Daan en Nikki

• 26 September 2015 - 20:37

Christel:

Wat zullen jullie lekker lang nagenieten van al dat moois en wat een goeie foto's ook.
    Veel plezier nog!!!

Groetjes

• 27 September 2015 - 00:44

Jeroen:

Gefeliciteerd kerel, hier ben je al jarig :)